terima kasih CIKGU!!

Assalamualaikum..

fuuuuuh...fuuuuuh...

tiap kali nk update blog mesti kena bersihkan sawang2 yg melokat kat blog cikmisi ni dulu kan....
lain kali kena pasang vacuum la dlm blog ni..hehe

...

ok..back to da point...

kali ni aq nk kongsi 1 story tentang CIKGU....
CIKGU yg bnyk berkorban utk pelajar2nya yg dianggap mcm anak2nya sendiri...
anak-anak yg sgt3 nakal..malas.......


suatu ketika dulu...

CIKGU tanya kami semua..kamu nak ke saya jadi penyelaras kamu semester depan... dengan sorakan yg bikin gegaq 1 kelas kami menjerit "NAAAAAAAAAK"
kalau nk kamu kena berjanji dengan saya...kamu kena ikrar dengan saya......boleh x??
kami pun lg skali bikin gegaq 1 kls jawab "BOOOOOLEEEEEEH"

semester FINAL bermula.....
rutin harian kami as a FINAL student nurse..
kalau pagi keja..petang kena g kolej..
kalau petang keja..pagi kena g kolej..
rehat x payah cakap la x penah cukup..
tidoq?? apatah lagi...
stress?? dh sebati dlm kehidupan kami...
skill lab dah macam rumah kedua kami..
kalau ikut kata hati...MALAS la jawapannya....
tapii...
CIKGU x penah merungut.... setiap hari CIKGU balik lewat mlm... kdg2 terfikir, xletih ke CIKGU??
CIKGU balik rumah, CIKGU betulkan jawapan2 yang kami jawab utk soalan revision...
CIKGU tido pukul bape??? CIKGU cukup rehat x??
kami fikir semua tu CIKGU....
sebab tu kami sedaya upaya tentangkan kuasa MALAS yg menghantui diri kami walaupun ada juga ssetengah dari kami x mmpu nk menentang... tapi CIKGU x penah marah.. CIKGU x penah paksa utk kami belajar.. CIKGU x penah paksa utk kami stayback... tp bila ada yg fail utk formatif, CIKGU cuba tolong utk LULUSkan mereka.... lebihkan revision kpd mereka...
dan bila final menjelma...CIKGU jauh dari kami sbb CIKGU jadi pengawas di kolej lain...tp CIKGU cuba contact ngan kami melalui FB....betapa caringnya CIKGU terhadap kami.. CIKGU kongsi mimpi CIKGU dengan kami.. mimpi pe?? heehee... CIKGU...CIKGU.... betapa risaunya CIKGU kat kami kan....

dan..
pada 18/11/2011...result FINAL EXAM bakal diumumkan...
masa tu hanya Tuhan saja yg tau perasaan kami semua...
nerv0usnya.. Ya Allah....
di saat para pengajar sampai di muka pintu..debaran kami semakin kencang...
menanti sampul yang akan membongkar 1001 persoalan yg bermain di fikiran kami...
dan apabila KP datang bersama sampul tersebut...hati kami makin x keruan...
masih aq ingat kata - kata Puan KP...

"Dh bnyk kali saya ingatkan kamu..tamatkan latihan kamu hanya utk 3 tahun...jangan lebih....tapi kamu semua kena redha...mungkin ada di antara kamu yg akan tinggal di sini..yg tinggal perlu cari kawan baru..perlu sesuaikan diri dlm kelas baru...tp x ramai...."
-ayat ni lebih kurang la...aq x record plk apa yg KP cakap-

dalam hatiku berkata.. kenapa basic kami terlalu lemah...kenapa basic kami x mmpu kotakan janji dan ikrar CIKGU kami... kenapa kami x mampu lakukan semua tu..kenapa kami x mampu mencapai kelulusan 100% sepanjang pengajian kami..kenapa perlu ada yg fail...terbukti memang kami LEMAH...Maafkan kami CIKGU kerana mengecewakan CIKGU..kami dh sedaya upaya buktikan kemampuan kami....

suasana kelas sangat suram........

dan beberapa minit kemudian..KP mula bersuara..

"anyway, tahniah kerana u all berjaya mencapai kelulusan 100%"

kami yg mendengar masing2 berkerut dahi..dan beberapa saat kemudian barulah kami melonjak kegembiraan..saat itu juga gugurlah air mata kegembiraan....
yeeeeeaaaah...kami BERJAYA mencapai kelulusan 100%.... sepanjang pengajian 3 tahun kami di sini inilah kali pertama basic kami berjaya merekod keputusan 100% lulus....
Ya Allah.. Alhamdullillah....

tahniah buat KP yg berjaya buat muka ketat!! muka seriusss!!!

tiba masa CIKGU berucap..
dlm suasana yg sunyi..kedengaran suara sebak CIKGU..

"kamu ingat x...1st day kamu masuk kelas...kamu janji apa ngan saya?? kamu ikrar apa ngan saya?? sekarang dh terbukti..kamu semua berjaya...kamu boleh buat...kamu semua pelajar yang mahu mendengar kata...disbbkan tu kamu semua boleh berjaya kali ni... terima kasih semua sbb bagi kerjasama smsa saya jd penyelaras kamu.."
-ayat lebih kurang yeeee..hehe-

CIKGU x mampu meneruskan kata2 lg.....

masih terngiang2 di fikiranku...saat kami melafazakan ikrar&janji..

"kami berjanji, akan mengikut arahan puan, akan melakukan apa sahaja yang puan aturkan demi untuk mencapai kelulusan 100% dalam peperiksaan final kami serta peperiksaan LJM.."
-ikrar ni pun lebih kurang jugak la sbb aq ingat2 lupa..hihi-

memory terindah bersama CIKGU..
Puan Norliah Yusoff


KAMI SEMUAAA SAYANG PUAN!!!!!!
TERIMA KASIH PUAN..
JASA & PENGORBANAN PUAN TAK MAMPU DIBALAS DENGAN HARTA BENDA NAMUN DOA KAMI SENTIASA MENGIRINGI PUAN...
SEMOGA PUAN DIBERI KESIHATAN YANG OPTIMUM, KEBAHAGIAAN YANG BERKEKALAN SERTA DIMURAHKAN REZEKI YANG HALAL..
AMIN..

***

p/s:perasan x CikMisi guna aq as ganti diri....nk bagi sodaap ckit ayat tu....hehe

3 nasihat diberikan:

mama aini said...

Tahniah cik misi !!!..semuga berjaya menjadi seorang jururawat yg berjasa kpd bangsa & negara.. insyaallah..

teratai said...

Tahniah, dah jadi jururawat bertauliah...semoga bertugas dgn penuh dedikasi n kasih sayang:)

Presiden Makwe Kintan said...

Besnya tengok student nurse ni...nak blaja balik amik nursing boleh? hehe^__^